ارزش دارویی بینظیر

این روزها بیشتر مواد غذایی اغلب مصنوعی، آب وهوا ، کم تحرکی در کنار موارد ارثی موجبات بروز اکثر بیماریهای ما میباشد.من نیز مدتی طولانی دچار ناراحتیهای قلبی هستم انواع داروهای موجود،استندهای قلبی و عرقیات و دمکرده های گیاهی را امتحان کرده ام.اخیرا که با کمبود داروهای خارجی به داروهای مشابه ایرانی رو آورده بودم مشکلات جسمانی ام نیزبیشتر شد.طبق معمول دنبال تجارب دیگران در این مورد در اینترنت بودم که مطلبی در مورد عصاره لیمو وسیر توجهم را جلب کرد.البته روشهای مشابه اینو به توصیه عزیزان امتحان کرده بودم ولی این روش دقیق وبهتری است که توصیه میکنم دوستان گرفتار استفاده نمایند یا به مبتلایان توصیه نمایند.
این نسخه بر اساس توصیه متخصّصان «دانشکده پزشکی ارلانگن» آلمان نگاشته شده است  
ادامه نوشته

فرا رسیدن ایام عاشورای حسینی تسلیت باد.

قبلا محرم که میشد هرپنجشنبه شب و روزهای تاسوعا وعاشورا وسومین روز شهادت امام مراسم دلنشین و حزینی برگزار میشد که همه شیفته وعلاقمند شرکت میکردند و دیگر نیازی هم به اکوهای پیچیده و طبل وسنج هم نبود.حالا ازچند روز قبل محرم به پیشوازش میرند صبح تا نصف شب ، بنظرتون عشق و علاقه به امام بیشتر شده یا بیکاری در جامعه بیش از حد شده؟ بالاخره مظلومیت حسین(ع)فقط به تشنگی اش نبود!!
عزاداری را، ظهر عاشورا می بینند که با سری خونین کنار کوچه نشسته ،خطابش میکنند که برو خوتو تمیز کن وقت نماز است بریم نماز بخوانیم.با حالت تمسخرآمیز نگاهی میکند و میگوید که مگرنمی بینید آسمان و زمین در سوگ حسین اند و شما به فکر نماز؟؟

درس و تابستان

خیلی ها فکر می کنند ماه های گرم و روزهای طولانی تابستان فقط فرصتی است برای بازی و تفریح بچه ها؛ از نظر این گروه، بچه ها در این مدت نباید سروقت درس ها و کتاب های درسی شان بروند و برعکس، فکر می کنند آنها فقط باید استراحت کنند تا برای شروع سال تحصیلی جدید آماده باشند.

در حالی که در طول تعطیلات تابستان احتمال دارد بچه ها بخشی از آنچه را در طول سال تحصیلی آموخته اند، فراموش کنند و به همین دلیل مشخص شده است اگر دانش آموزان در پایان تعطیلات تابستان امتحان داشته باشند در مقایسه با امتحان هایی که اول تابستان از آنها گرفته می شود، نمره های پایین تری کسب خواهند کرد.تفاوتی هم وجود ندارد؛ همه بچه ها با این وضع روبه رو خواهند شد. بنابراین زمانی که درگیر درس و مدرسه نیستند طبیعی است​مواردی را فراموش کنند و نکاتی را از خاطر ببرند. در این شرایط، پدر و مادرها هم معمولا نمی دانند بهترین راه حل چیست. گروهی، بچه ها را به کلاس های درسی و تقویتی می فرستند تا درس هایشان را فراموش نکنند و عده ای هم همه برنامه های درسی و کاری را تعطیل می کنند تا کودکان و نوجوانان فرصت کافی برای بازی و تفریح داشته باشند.

با این حال، خوب است بدانیم گزینه های متعدد و متفاوتی پیش روی والدین قرار دارد که به کمک آنها می توانند در طول تعطیلات به فرزندان شان کمک کنند تا هم فرصت استراحت داشته باشند و هم درس هایشان را فراموش نکنند. فقط باید کمی فکر کنید و خلاق باشید تا بتوانید از این راه حل ها کمک بگیرید. همچنین خوب است این راهکارها را هم امتحان کنید؛ شاید برای شما مفید باشد:

- تا می توانید کتاب بخوانید و فرزندتان را هم به این کار تشویق کنید. بچه هایی که به اندازه کافی مطالعه می کنند، در طول تعطیلات هم این کار را کنار نخواهند گذاشت و همان طور که از خواندن کتاب های مناسب سن شان لذت می برند، بسیاری از درس هایشان را هم دوره خواهند کرد.

- بازی های رایانه ای و همین طور گشت و گذارهای اینترنتی هم راه خوبی برای تقویت مهارت ها به حساب می آید. فقط باید زمان این کار را برای فرزندتان تعیین کنید تا ساعت های طولانی پشت رایانه ننشیند. همچنین سایت ها و بازی ها هم حتما باید با نظر شما انتخاب شود.

- کلاس هایی نیز برای کودکان وجود دارد که به کمک آنها می توانید به فرزندتان کمک کنید تابستان را به بهترین شکل ممکن سپری کند. در این کلاس ها بچه ها نه تنها با هم سن و سالان شان هستند و تفریح می کنند که می توانند بسیاری از نکات درسی را دوره کرده و با هم تمرین نمایند. فقط باید دقت کنید این کلاس ها برای کودک خسته کننده نشود.
با معلم فرزندتان مشورت کنید و از او برای انتخاب کلاس ها و کتاب های مناسب کمک بگیرید. بسیاری از مدارس در طول تابستان هم برای بچه ها کلاس های درسی برگزار می کنند تا آنها در کنار بازی و تفریح به درس هایشان هم رسیدگی کنند. بهتر است از معلم کودک بپرسید که شرکت در این کلاس ها برای فرزند شما ضرورتی دارد یا نه؟ همچنین اگر فرزندتان در درسی ضعیف است یا مشکل دارد، فراموش نکنید این تعطیلات بهترین فرصت است تا به او کمک کرده و مشکلاتش را برطرف نمایید.البته
یادتان باشد بچه ها هم به استراحت نیاز دارند. پس به هیچ عنوان نباید تعطیلات تابستان را برای آنها با برنامه های درسی پر کنید. تابستان فرصتی است برای تفریح و استراحت که در کنار آن باید به درس ها و برنامه های درسی کودکان هم رسیدگی شود.

شناخت شخصيت

خودتان را با این تست بسنجید.در کاغذی شماره سوال و ردیف پاسخ را ثبت کنید و پس از آن در ادامه مطلب با امتیاز به هر بند، نتیجه تست را بررسی نمایید:

) چه موقع از روز بهترين و آرام ترين احساس را داريد؟

الف _ صبح،
ب- عصر و غروب،
ج _ شب

۲) معمولاً چگونه راه مى رويد؟

الف _ نسبتاً سريع، با قدم هاى بلند،
ب- نسبتاً سريع، با قدمهاى كوتاه ولى تند و پشت سر هم،
ج _ آهسته تر، با سرى صاف روبرو،
د _ آهسته و سربه زير، ه- - خيلى آهسته

۳) وقتى با ديگران صحبت مى كنيد؛

الف _ مى ايستيد و دست به سينه حرف مى زنيد،
ب- دستها را در هم قلاب مى كنيد،
ج _ يك يا هر دو دست را در پهلو مى گذاريد،
د _ دست به شخصى كه با او صحبت مى كنيد، مى زنيد،
و ه-_ با گوش خود بازى مى كنيد، به چانه تان دست مى زنيد يا موهايتان را صاف مىكنيد

۴) وقتى آرام هستيد، چگونه مى نشينيد؟

الف _ زانوها خم و پاها تقريباً كنار هم،
ب- چهارزانو،
ج _ پاى صاف و دراز به بيرون،
د _ يك پا زير ديگرى خم

۵) وقتى چيزى واقعاً براى شما جالب است، چگونه واكنش نشان مى دهيد؟

الف _ خنده اى بلند كه نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده،
ب _ خنده، اما نه بلند،
ج _ با پوزخند كوچك،
د _ لبخند بزرگ،
ه_ لبخند كوچك

۶) وقتى وارد يك ميهمانى يا جمع مى شويد؛

الف _ با صداى بلند سلام و حركتى كه همه متوجه شما شوند، وارد مى شويد
ب _ با صداى آرامتر سلام مى كنيد و سريع به دنبال شخصى كه مى شناسيد، مى گرديد
ج _ در حد امكان آرام وارد مى شويد، سعى مى كنيد به نظر سايرين نياييد

۷) سخت مشغول كارى هستيد، بر آن تمركز داريد، اما ناگهان دليلى يا شخصى آن را قطع مى كند؛

الف _ از وقفه ايجاد شده راضى هستيد و از آن استقبال مى كنيد
ب _ بسختى ناراحت مى شويد
ج _ حالتى بينابين اين ۲ حالت ايجاد مى شود

۸) كداميك از مجموعه رنگ هاى زير را بيشتر دوست داريد؟

الف- قرمز يا نارنجى
ب- سياه
ج- زرد يا آبى كمرنگ
د- سبز
ه- آبى تيره يا ارغوانى
و- سفيد
ز- قهوه اى، خاكسترى، بنفش

۹) وقتى در رختخواب هستيد (در شب) در آخرين لحظات پيش از خواب، در چه حالتى دراز مى كشيد؟

الف- به پشت
ب- روى شكم (دمر)
ج- به پهلو و كمى خم و دايره اى
د- سر بر روى يك دست
ه- سر زير پتو يا ملافه...

۱۰) آيا شما غالباً خواب مى بينيد كه:

الف- از جايى مى افتيد.
ب- مشغول جنگ و دعوا هستيد.
ج- به دنبال كسى يا چيزى هستيد.
د- پرواز مى كنيد يا در آب غوطه وريد.
ه- اصلاً خواب نمى بينيد.
و- معمولاً خواب هاى خوش مى بينيد

ادامه نوشته

سال نو مبارک

با پوزش از همه دوستانی که طبق معمول مرا شرمنده الطاف و توجه خودشان قرار داده بودند، شرمنده ام که به موقع نتوانستم در  این سه ماه اخیر به پیامهایشان پاسخ دهم.طبق معمول برای استراحت مدتی از اینترنت دور بودم، امیدوارم همگی سالم و بهروز باشیدو سال خوبی در پیشرو داشته باشیم.

آیا می دانید تک تک کلمات و جملاتی که در زندگی روزانه خود استفاده می کنید تا چه اندازه روی روحیه و رفتار شما تاثیر دارد؟ آیا تاکنون به زبان خود توجه کرده اید؟ نه فقط زبان گفتاری که بلکه تفکرات درونی و مکالماتی که با خودتان دارید، توجه کرده اید؟جملاتی که بهتر است در زندگی زیاد استفاده کنید را جهت استفاده در سال جدید برای دوستان در این پست ارائه میشود: 

1. بله!
ریچارد برنسون که کارآفرین موفقی است می گوید یکی از کلیدهای موفقیت او استفاده آگاهانه و مکرر از واژه «بله» بوده است. دفعه بعد که خواستید نه بگویید، سعی کنید به جای آن بله بگویید. این واژه شما را وارد دنیای تازه ای از انتخاب ها و امکانات می کند و به ناگه متوجه می شوید زندگی بسیار سرگرم کننده تر و شادتر از قبل شده است.

2. شکرگزار هستم

ثابت شده شکرگزاری و تشکر باعث کمرنگ شدن نشانه های افسردگی و ناراحتی می شود. قبل از خوابیدن سعی کنید دست کم 3 چیزی را یادآوری کنید که باعث شکرگزاری شما شده اند. به خوش شانس بودن خود اعتقاد داشته باشید و برای آن سپاسگزار باشید. به جای فکر و خیال های پوچ و بی ارزش و ترس های بیهوده، با فکرهای مثبت به رختخواب بروید و آسوده بخوابید تا صبح خوبی هم داشته باشید.

3. من می توانم

این جمله بهترین جایگزین برای «سعی خواهم کرد» است. به جای جمله «سعی خواهم کرد» همیشه از فعل توانستن و «من می توانم» استفاده کنید و معجزه آن را به عینه ببینید. وقتی می گویید «من می توانم» در واقع به خود این امید را می دهید که هدف های شما قابل دسترسی هستند. اینکه واقعا به اهداف خود برسید یا نه اهمیت ندارد – مهم این است بر ای محقق کردن آن همه تلاش خود را کرده اید.

4. چه می شود اگر ...؟

این عبارت نیز بهترین جایگزین برای «هرگز» یا «غیرممکن» است. به جای محدود کردن خود، از این عبارت استفاده کنید و امکان رخ دادن مسایل مورد نظر را بالا ببرید. این جمله به شما برای پیدا کردن راهکار مناسب شجاعت می دهد. هنگامی که احساس ناامیدی داشتید با خود بپرسید چه می شود اگر ...؟ و می بینید راهکار مناسب به ذهنتان خطور خواهد کرد.

5. احوالپرسی مثبت همچون «من خوبم»

وقتی کسی احوالتان را جویا می شود به جای استفاده از عبارت های منفی همچون «بد نیستم» یا «از این بدتر نمی شوم» به او بگویید «خوبم. ممنون». وقتی روز خوبی نداشته اید نیز بهتر صادق باشید و بگویید: «روز خوبی نداشته ام اما مطمئن هستم فردا بهتر خواهم بود.»

6. عبارت های مثبت همچون «یادم باشد ... »

واژه های ما تاثیر بسیاری روی افکار و اعمال ما دارند. مثلا وقتی جمله منفی همچون «یادم نرود قبض را پرداخت کنم.» در واقع ذهن به بار منفی جمله می چسبد و شما فراموش می کنید قبض را پرداخت کنید. اما اگر در عوض بگویید: «یادم باشد قبض را پرداخت کنم» مطمئنا خاطرتان خواهد ماند. همیشه در ذهن خود هم با واژه های مثبت با خود حرف بزنید.واژه های ما تاثیر بسیاری روی افکار و اعمال ما دارند. مثلا وقتی جمله منفی همچون «یادم نرود قبض را پرداخت کنم.» در واقع ذهن به بار منفی جمله می چسبد و شما فراموش می کنید قبض را پرداخت کنید. اما اگر در عوض بگویید: «یادم باشد قبض را پرداخت کنم» مطمئنا خاطرتان خواهد ماند. همیشه در ذهن خود هم با واژه های مثبت با خود حرف بزنید.

7. از این بدتر هم می توانست باشد

هرگاه در شرایط ناگوار و غیرقابل تحملی گرفتار شدید سعی کنید ذهن خود را با فکر کردن به اوضاع بدتر پرت کنید. این راهکار باعث کاهش درد و ناراحتی شما می شود. وقتی به اوضاع بدتر از آنچه گرفتار آن هستیم فکر می کنیم، ناراحتی ما از اوضاع پیش رو به طور محسوسی کاهش پیدا می کند.

 

امان از دست روزگار یا از دست ...

پشت شیشه ماشینشان می نویسند "میروم تا انتقام مادرم زهرا بگیرم" ولی ناموس مردم در کوچه و خیابان از دستشان در امان نیستند.مهمترین کار  در هر ماه صف کشیدن جلوی عابر بانکها برای گرفتن مساعده ماهانه ای به نام یارانه است.چون می ترسند اگر اول ماه پول را برداشت نکنند مثل سهمیه بنزین می سوزد!
یک ساعت در ترافیک معطل می شوند و ککشان نمی گزد ولی سر تقاطع به اندازه ده ثانیه نمی توانند منتظر عبور ماشین روبرویی باشند.
آنقدر راحت طلب و بی اراده اند که مشتری اول محصولاتی مانند قرص لاغری، کفش افزایش قد، شربت ترک اعتیاد، داروی افزایش میل... در دنیایند؟!

وقتی می خواهند سوار اتوبوس یاقطار شهری بشوند چنان هجوم می برند که متوجه پیرمرد یا پیرزن بغل دستی که می افتد و مجروح می شود، نمی شوند.
به محض رد کردن خروجی مورد نظر در اتوبان جفت پا روی ترمز می روند و با اعتماد به نفس کامل دنده عقب می گیرندو...
برای بچه خردسالشان هر روز چیپس و پفک و نوشابه می خرند ولی نمی دانند آخرین بار کی یک لیوان شیر خورده است.
دربیشتر جاها فاصله ظرف جمع آوری زباله تا در خانه تا 50 متر هم نمیشود ولی ترجیح می دهند کیسه را همان روبروی خانه داخل بوته های کنار پیاده رو پرت کنند.

در تاکسی واتوبوس مکالمات تلفنی خود را با صدایی کاملا رسا انجام می دهند بدون اینکه متوجه باشند وسایل نقلیه عمومی حریم خصوصی افراد نیست و حقوق دیگران را نباید تضییع کرد.
در ترافیک سر چهارراه با دیدن بچه ای دوره گرد محبتشان گل می کند و پولی به او می دهند، او هم بی آنکه بخواهد تا شب پول مواد مخدر کسی را جور می کند!

وسط خیابان یهو ترمز میکنند تا با آشنایی که در پیاده رو ایستاده صحبت کنند!

حاضرند به هر قیمتی ولو ثبت نام در دانشگاه مجازی دوقوزآباد سفلی مدرک بگیرند و میلیونها خرج کنند ولی بعد از فارغ التحصیلی تنها چیزی که به دردشان نمی خورد همان مدرک است!

یک شب را بدون ماهواره نمی توانند سر کنند ولی شبهای متعدد بدون اینکه چند دقیقه ای با همسر خود گفتگو کنند می خوابند؟!
برای ماشین پنج میلیونی که اقساطی خریده اند، سه میلیون لوازم اضافی وصل می کنند ولی پولی برای خریدن لباس و کیف مدرسه فرزندشان ندارند؟!
بارها دیده ام برای سه روز تعطیلی صندوق ماشین و باربند را تا خرخره پر می کنند و با شش نفر راهی شمال می شوند ،از سه روز تعطیلی را دو روز در ترافیک جاده چالوس و هراز و فیرزوکوه می مانند، ولی نمی دانند مثلا دریاچه گهر کجاست!؟

روز آشتی با طبیعت (13 فروردین) چنان بلایی به سر طبیعت می آورند که تا یکسال خودش را پیدا نمی کند.
عروسي مختلط ميگيرند و مشروب سرو ميكنند ولي اصرار عجيبي دارند كه عروسي تو يكي از شبهاي ميعاد ائمه برگزار شود!!!

به كسي راي مي دهند كه گناه بي تدبيري خود و عواملش را در يك كشور به گردن 300نفر نامعلوم مي اندازد.

ایام سوگواری امام حسین برشیعیانش تسیلت

در هفته اول زلزله ،مشاهده رنج مردم و آواره گی هموطنانم ، همراه با فرصت طلبی  عده ای سودجوی از خدا بیخبر آنچنان منقلبم کرد که دو هفته ای راهی بیمارستان شدم و تاامروز هم حال درست حسابی نداشتم که لااقل به پیامهایی که دوستان داده اند پاسخی داده باشم.

همه ی ما قبلا شنیده بودیم که در رودبار زلزله چه بسر مردم آورد و یا اخیرا زلزله بم را بخاطر داریم .با خود فکر میکردیم که چه شده این بدبختها اینگونه آواره و وحشت زده مانده اند!-حتی سخنرانی آقای موسوی لاری وزیر کشوری که در آنزمان مردم بم را به آرامش دعوت میکرد و زلزله را نشانه هایی از سوی خدا می دانست و میگفت که لازم نیست این همه وحشت داشته باشیم!؟که در ضمن سخنرانی اش با یک پس لرزه قبل از همه فرار کردو... 

در حد توانمان کمکهایی ارسال کردیم و دیگر هیچ...

شنبه ۲۱مردادماه بود ،بعداز ظهر طبق معمول قبل از مغازه رفتنم درخواب که بودم با لرزه های شدیدی از خواب پریدم چندبار بی اختیار به زمین افتادم و بلندشدم در این وقت افتادن خرده های گچ سقف روی سر دخترم و چهره وحشت زده او که چندمتری ازمن فاصله داشت پاهایم راچنان سست کرد که نزدیک بود قلبم از حرکت بایستد چون فکر کردم سقف روی او افتاد ولی وقتی صدای گریه وبابا گفتنش را از او شنیدم قوت گرفتم و به بیرون بردمش . چقدر وحشتناک بود!چه صداهایی! مگر کسی میتواند در قبال آن قدرتی از خود نشان دهد.با کمی آرام شدن باماشین سریع بطرف منزل مادرم رفتم که به نوعی قدیمی بود و من چنان نگران که قابل وصف نیست .این گوشی همراه و ثابت در این مواقع جزو آشغالهای دست وپاگیر هستند که به هیچ دردی نمی خورند!! دربین راه زلزله دوم اتفاق افتاد دیگر ساختمانها استحکامشان را از دست داده بودند . دیدیم آپارتمانی مانند درختی در باد اینطرف و آنطرف میرود و اگر زود ماشینم را از کنار خانه ای در روبروی استخر رد نمیکردم حتما بلوکهایی که انگاری با پتک از ساختمان کنده میشدند و به اینطرف و آنطرف پرتاپ میشدند ماشین مرا هم له میکرد!!

تاچنین لحظاتی را از نزدیک حس نکنید نمیتوانید به قدرتش پی ببرید.پس از اطمینان از سلامتی مادر و خواهرم سراغ تک تک فامیل و دوستان هم رفتم به لطف خدا مشکل خاصی نبود. قبلا زمانی که معلم روستا بودم و یا بعدا برای کار اداری به روستاها میرفتم همیشه با خودم فکر میکردم که این ساختمانهای روستاهای اهر و اطرافش هیچ استحکامی ندارند. در مورد هر حادثه ای فکر میکردم که نمیتوانند دوام بیارند جز زلزله!؟ چون به ما میگفتند منطقه ما کوهستانی و خیلی مستحکم است و تاکنون از گسل اهر سخنی نشنیده بودیم!؟؟خدا رحم کرد که زمان زلزله مردم سر زمینها ،باغات و یا بردن حیواناتشان به چراگاه بودند و اگر شب هنگام این اتفاق می افتاد تعداد کشته های منطقه ما دنیا را هم متاثر میکرد!

بعد از اطمینان از سلامتی دوستان و آشنایان به بیمارستان رفتم تا در حد خودم کمکی باشم،ولی چه بیمارستانی! چند سالی از احداث آن نمیگذشت که چند جایی از آن خراب شده بود! جنازه ها را بدون توجه به حرمت آنها مقابل عزیزانشان روی هم می انداختند چه زن و چه مرد و بچه!؟تحمل چنین صحنه هایی برایم امکان نداشت ناچار با چشمی گریان برگشتم. کسی جرات خانه رفتن را نداشت همه در خیابانها و پارکها وحشت زده و آواره بودند . فرصت برای غافلان از خدا مهیا بود که تا میتوانند مردم آواره را تا میتوانند سرکیسه کنند!؟ مردم بیچاره که برای پوشاندن نوامیس خود ناچار دنبال چادری بودند مجبور به خرید ۵ یا ۶ برابر قیمت واقعی چادر بودند.در کنار اینها گدایی مردمی که با داشتن امکانات کامل از رسیدن امکاناتی مانند پتو و آب و کلمن و...به نیازمندان جلوگیری میکردند و فورا آنها را غارت میکردند بسیار صحنه های زشتی را نشانمان داد که تا آخر عمرمان فراموش نخواهد شد.البته بی لیاقتی مسئولین در ایجاد نظم و توزیع عادلانه و عاقلانه کمکها نیز کمک این از خدا بیخبران بود ،الحمدال.. زود هم با بنرها و پارچه نوشته ها از خودشان (از طرف جمعی!) تشکر میکنند که چه کارهایی ما کردیم!! اتفاقی چون زلزله منطقه ما عملا به ما نشان داد که چقدر مسئولین ما بی تدبیر و ناکارآمدند و با بزرگنمایی کارهای ناچیزی که برای فلک زدگان بیچاره انجام داده بودند سعی در اقناع افکار عمومی داشتند.

سخن ارزشمند مرحوم لنکرانی برای همه مسئولینی که ادای تدین و خدمتگزاری دارندقابل توجه است:

زلزله و دیگر حوادث طبیعی واقعا نشانه های قدرت الهی و آشکار کردن آنچه پلیدی نهان است میباشد.مسلمان واقعی در چنین زمانی خود را نشان می دهد.تا این تاریخ فعلا ارسباران میلرزد و ظاهرا این پس لرزه ها که بیشترشان زلزله هستند تا پس لرزه،باید خفتگان را بیدار نماید.تا چه پیش آید... یاحق ...

تشکر ازهموطنان اردبیلی

مصیبت زلزله و از دست دادن عزیزان از یک طرف و بی لیاقتی برخی از مسئولان از طرف دیگر داغ ما را بیشتر کرد.اگر هموطنان اردبیلی به کمک ما نمی شتافتند معلوم نبود چه وضعیتی پیش می آمد. من که امکان استفاده از موبایل را در ارتباط اینترنتی دارم از طرف همشهریانی که اطرافم در پارک شیخ شهاب هستند دست آنها را میبوسم و زحمات این عزیزان را همگی ارج می نهیم. خداوند متعال همیشه سرفرازشان نگه دارد.

نبود چادر متاسفانه بازار سیاهی را در اهر راه انداخته که عده ای از خدا بی خبر با استفاده از موقعیت پیش آمده چادر کوچک معمولی را بین ۱۰۰تا ۱۵۰هزار به فروش میرسانند. مردم بیچاره هم که امکاناتی در اختیار ندارندبه ناچار جهت استفاده زنان هم که شده حاضرند به هر طریقی چادر تهیه کنند.از سایر هموطنان عزیزی که امکان کمک به منطقه دارند خواهشمندیم مساعدت لازم را داشته باشند.

از دور که به خانه های شهری نگاه میکنی ظاهرا سالم هستند،ولی وقتی نزدیک میشوید ترک هایی بزرگ دیوارها را به حالت ناامن نشان میدهد.اگر جرات کنید و وارد خانه هم شوید از فاصله هایی که بین دیوارها و یا سقف و کف اتاقها بوجود آمده ، به قدرت تخریبی زلزله پی میبریداز وحشت  به ماندن در خانه راضی نمیشوید.

فعلا آواره ایم و در انتظار پایان لرزه ها ......

 

پس لرزه ها ادامه دارد

انگار تا خانه هایمان کاملا ویران نشده زلزله دست بردار نیست الان که این سطور را مینویسم شهر بشدت تکان خورد همه زنان وکودکان جیغ وفریاد می کشندو... آیا اهر همچنان گرفتار خواهد بود...

سد اهر مشکلی ندارد

این روزها همشهریان از آسیب دیدن سد بسیار نگرانند و بعضی شایعات بر این نگرانیها می افزاید. ولی بر اساس گزارش مسئولان فعلا سد سالم مانده و خطری متوجه شهر نیست:

مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي گفت: سد ستارخان اهر بدون وقفه در حال بهره برداري است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "ارسلان هاشمی" اظهار داشت: این سد هم اکنون بدون هیچ مشکل و با ظرفیت مطلوب در حال بهره برداری است.

وی تصریح کرد: افزون بر پايش هاي منظم ادواري ابزار دقيق هاي نصب شده روي بدنه سد و تأسيسات آن و طبق بررسي ها و بازديدهاي به عمل آمده كارشناسان كميته پايداري سدها (مركب از كارشناسان خبره شركت و اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي معتبر) كه بلافاصله پس از وقوع زلزله در محل سدهاي منطقه حاضر شدند، هيچ سدي در شهرستان هاي اهر، ورزقان و هريس از جمله سد ستارخان دچار آسيب نشده است و در زمان حاضر با ظرفيت مطلوب از سد و تأسيسات آن بهره برداري مي شود.

مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي افزود: بر اساس اين گزارش، مطابق شواهد ظاهري بازديد و با وجود نزديكي كانون زلزله به سد، هيچگونه خسارت و آسيبي در سد، گالري و تمام تأسيسات وابسته مشاهده نشده است.